Hopp til innhold
SubjectMaterialFagstoff

Fagstoff

Å jobbe som reklamemedarbeider

Å jobbe som reklamemedarbeider handler ikke bare om å forstå og treffe en målgruppe med et nytt produkt. Det handler også om følge med på trender, komme opp med ideer, gode historier og presise budskap som får forbrukere til å drømme.

FooterHeaderIconFooter iconLK20FooterHeaderIconFooter iconLK06

Næringsmiddelprodusenten Lerøy ga reklamebyrået Reaktor oppdraget med å utarbeide reklame for sitt nye laksepålegg. Det er reklamebyråets oppgave å få kundene til å forstå hvorfor de bør kjøpe nettopp dette produktet.

Når du jobber i et reklamebyrå, er det viktig å være kreativ. Det betyr at du må være åpen for å tenke på en helt ny måte. Men du må også ha tekniske ferdigheter som gjør deg i stand til å omsette ideene til et godt reklameprodukt.

I denne filmen møter du medarbeidere med ulike roller i reklamebransjen:

  • byråleder
  • tekstforfattere
  • grafiske designere
  • filmprodusenter
Sist oppdatert 04.03.2017
Tekst: Ragna Marie Tørdal og Senter for nye medier, Høgskolen i Bergen (CC BY-SA)

Læringsressurser

Markedskommunikasjon

Hva er kjernestoff og tilleggsstoff?
MenuBook

Fagstoff

MenuBook

Oppgaver og aktiviteter