Oppgave
Satt på spissen
Publisert: 14.08.2012,
Oppdatert: 04.03.2017
Til debatt!
I faglige diskusjoner i timene skal vi trene på å argumentere slik at det vi sier, har et fundament og er «vanntett». Da kan det være en nyttig øvelse å få tildelt et standpunkt som man så skal finne gode argumenter for. Her kommer noen spørsmål til debatt.
Argumenter for eller imot
Klassen deles inn i to like store grupper. Den ene gruppen får i oppdrag å støtte påstandene nedenfor, den andre skal ta standpunkt imot. Begge gruppene skal finne gode argumenter. Hvem vinner?
- «Den som tror at man kan påvirke den enkelte forbruker i alle stadier av kjøpsprosessen, har altfor stor tro på markedsføringens kraft.»
- «Vi er alle innovatører på ett eller annet område.»
- «Å snakke om ulike kjøpsroller i kjøpsprosessen er unødvendig. Det er alltid den som betaler, som bestemmer.»
Kontekst
Kompetansemål
- Læreplan i markedsføring og ledelse - programfag i utdanningsprogram for studiespesialisering
Inngår i
- Kjøpsprosessen (Oppgave for Markedsføring og ledelse 1)
- Markedsføring og ledelse 1 (Fag)