Oppgave
Satt på spissen
Publisert: 11.07.2012,
Oppdatert: 04.03.2017

Til debatt!
I denne oppgaven skal du og medelevene dine diskutere sentrale begreper og problemstillinger i markedsføringsfaget. For at du skal bli tryggere på stoffet du lærer, og mene noe om det, må du venne deg til å sette ord på tankene dine og våge å si din mening! Det er noe du vil få bruk for resten av livet ditt – både privat og på jobb.
Hvorfor segmentere?
Ta utgangspunkt i fagstoffet i kapittelet Segmenter og målgrupper og diskuter følgende problemstillinger:
- «I stedet for å bruke ressurser på å finne forskjellene mellom de ulike segmentene og målgruppene, er det mye lurere å finne likhetene og servere én og samme markedsføringsstrategi til dem alle.»
- «Psykografiske segmenteringskriterier er ubrukelige fordi de ikke er basert på harde fakta.»
Kontekst
Kompetansemål
- Læreplan i markedsføring og ledelse - programfag i utdanningsprogram for studiespesialisering
Inngår i
- Segmenter og målgrupper (Oppgave for Markedsføring og ledelse 1)
- Markedsføring og ledelse 1 (Fag)