Fagstoff

Barn som nettverkskunder

Publisert: 18.05.2011, Oppdatert: 04.03.2017
  • Innbygg
  • Enkel visning
  • Lytt til tekst
  • Skriv ut

medieuttrykk  

Huskelappen

Nettverksmarkedsføring spiller på brukernes følelser.

 

Barn er lett påvirkelige og har problemer med å identifisere hvilke hensikter avsenderen egentlig har.

 

Nettverksspill kombinerer ofte flere plattformer, som PC og mobil.

 

 

Ressurser

GoSupermodel er utviklet av det danske firmaet WatAgame. Spillet ble lansert i 2006, finnes i dag i 9 land og har mellom 250 000 og 300 000 brukere i Norge.

 

Målgruppen er barn i 10–15-årsalderen, men i Norge er de fleste brukerne jenter mellom 9 og 13 år.
(Kilde: barnevakten.no)

 

goSupermodel 

 

GoSupermodel har også egne videoer på YouTube og egen Facebook-gruppe.

 

Habbo Hotel er et annet onlinespill for barn.

 

Les Aftenpostens omtale:

Far vant over Habbo Hotell  

 

 

I den fiktive verden goSupermodel kan barn bli supermodeller.I den fiktive verden goSupermodel kan barn bli supermodeller.

GoSupermodel er et virtuelt nettverk rettet mot småjenter. Nettverket er tilgjengelig på flere språk, også på norsk. Slik presenterer leverandøren tjenesten for foreldre:

goSupermodel er et online fellesskap for jenter og siden har kreative og morsomme aktiviteter og man får lett nye venninner her. Vi tilbyr et gratis og trygt virtuelt miljø hvor jentene bestemmer.

Hver bruker begynner med å lage en virtuell motemodell. Med denne modellen kan brukeren delta i spill og konkurranser og oppbygge hennes eget sosiale nettverk på siden. Alt dette er gratis på siden, sponset ved reklame. Brukerne har mulighet for å kjøpe ekstra virtuelle goder via et medlemskap for virkelige penger, men dette er helt frivillig.

Er nettstedet virkelig gratis?

 

Relatert innhold

Generelt