Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Brukerdrevet produktutvikling

Med Internett og framveksten av de nye sosiale mediene, har det blitt enklere å få kundene involvert i produktutvikling. Vi kan si at det er en trend at produktutvikling er markedsdrevet i større grad enn før ved at brukerne nå involveres i prosessen.
Steinar J. Olsen med Stormberg-logoen o bakgrunnen. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

Oppgave

Stormberg er en av de bedriftene som aktivt bruker sosiale medier. Gå inn på nettsiden deres stormberg.com. Nederst på siden finner du lenker til sosiale medier Stormberg bruker. Gå inn på Facebook-siden deres, eller andre sosiale medier, og studer hvordan de involverer kundene sine.

Hva synes du de lykkes med?

Hva mener du de kan gjøre for å få kundene til å foreslå produktforbedringer?

Relatert innhold

Forventer du at frisøren involverer deg når du skal klippe håret? Forventer huseieren å bli involvert når elektrikeren planlegger nytt elektrisk anlegg i huset? Antagelig vil du svare ja på disse spørsmålene. At aktive og krevende kunder bidrar til å utvikle produktene, er en stadig sterkere trend i markedet.

CC BY-SASkrevet av Hanne-Lisbet Løite.
Sist faglig oppdatert 10.04.2018

Læringsressurser

Trender i produktutviklingen