Markedsføring er mer enn bare reklame. I denne oppgaven skal du jobbe med de fem virkemidlene innenfor markedsføring, også kalt de fem p-ene.
Informasjon om oppgaven
I denne oppgaven skal du jobbe med de fem p-ene innen markedsføring. Klassen deles i grupper på fire. Hver gruppe tar for seg et produkt som dere har produsert på skolen, og utarbeider et forslag til hvordan dette produktet kan markedsføres. Forslaget skal så presenteres for de andre elevene i klassen, og vinneren av det beste forslaget skal kåres.
Ta utgangspunkt i de fem p-ene:
- Produkt: Hva er spesielt med dette produktet? Hvorfor skal kunden velge dette produktet fremfor konkurrenten sitt produkt?
- Pris: Hva er en passende pris på produktet? Hvilken metode bruker dere for å prissette produktet?
- Påvirkning: Hvordan vil dere påvirke kunder til å kjøpe produktet deres?
- Plass: Hvor ville det vært lurt å selge dette produktet?
- Personal: Hva slags kompetanse hos personalet bør fremheves i forhold til produktet?
Lag et hefte eller en mappe med
1) framside og navn
2) innholdsfortegnelse
3) innledning
4) svar på oppgavene
5) avslutning
6) kildehenvisninger
CC BY-SASkrevet av Jannike Gausdal.
Sist faglig oppdatert 17.06.2019