1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. Marked og målgrupperChevronRight
SubjectEmne

TOPIC

Marked og målgrupper

Organisasjoner opererer i et samspill både med hverandre og med omgivelsene sine. Markeder oppstår og utvikler seg i dette samspillet.

Tom, gul benkerad på blå bakgrunn. Foto.

For å konkurrere effektivt må organisasjoner gjøre bevisste valg rundt segmenter og målgrupper, og de må bruke riktige metoder for å nå målgruppene de har pekt seg ut. På den måten kan de fylle opp plassene på sin benk.

Hvilke mennesker vil du skal ta plass på din benk?

Topics

Marked og målgrupper

  • Markedsføringsbegrepet

    Markedsføring handler om å forstå forbrukeren og vite hva man skal gjøre i en organisasjon for å selge produkter til forbrukeren.

  • Markedsføringens historie

    Utvikling av markedsføring fra den industrielle revolusjonen og fram til i dag har satt preg på moderne markedsføring.

  • Ulike markeder

    Et marked kan være alt fra børs- og boligmarkedet til markedet for frossen søtsmak hjemme.

  • Segmenter og målgrupper

    Hvordan definere målgrupper, og hvilke strategier skal du velge for å nå ulike målgrupper med markedsføring?