1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. KonkurransemidleneChevronRight
  4. P for plassChevronRight
  5. DistribusjonsbeslutningerChevronRight
SubjectMaterialFagstoff

Fagartikkel

Distribusjonsbeslutninger

Distribusjonsbeslutninger handler om

  • hva slags distribusjonskanaler en bedrift skal velge
  • hvorvidt bedriften skal ha direkte eller indirekte distribusjon
  • hvor lett tilgjengelig man ønsker at varene skal være
Distribusjonsbeslutninger. Kollasj.

Langsiktige avgjørelser

Valgene man gjør på disse områdene, utgjør distribusjonsstrategien til bedriften og er typisk langsiktige avgjørelser. Har man først besluttet å bruke en distribusjonskanal, for eksempel en bestemt agent, gjør man ikke om på denne avgjørelsen med et pennestrøk. En slik endring påvirker nemlig også andre systemer og beslutninger. Det kan også ta tid før det er mulig å vurdere hvordan distribusjonskanalen fungerer. Derfor er man nødt til å holde fast ved en beslutning en periode for å se om den virker etter hensikten.

Learning content

P for plass

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs