Hopp til innhald

Fagstoff

Kjøpar- og seljarrolla på bedriftsmarknaden

Ein forbrukar er styrt av motiv, behov og umedvitne krefter ved eit kjøp. Motiva for kjøp på bedriftsmarknaden er styrt av fornuft og økonomiske vurderingar fordi ein kjøper inn på vegner av ei bedrift, og ikkje på vegner av seg sjølv. Dette må ein seljar på bedriftsmarknaden forhalde seg til.
tre menneseker som sitter sammen og ser på et nettbrett
Opne bilete i eit nytt vindauge

Bedriftsmarknaden vs. forbrukarmarknaden

Marknadsføring på bedriftsmarknaden, eller business-to-business-marknadsføring (b2b) som det også blir kalla, skil seg frå marknadsføring på forbrukarmarknaden på følgjande område:

  • Færre og større kundar krev meir personleg kontakt og legg meir vekt på relasjonsbygging. Marknadsføringa skjer som personleg sal, telefonsal, salsbesøk, e-post, nyhendebrev, deltaking på messer og liknande, salsbrev (DM) og meir direkte og personleg kommunikasjon. Sosiale medium blir nytta stadig meir i marknads- og salsarbeidet på bedriftsmarknaden.
  • Motiva for å kjøpe inn er baserte på fornuft og økonomiske kriterium som krev ein marknadskommunikasjon som legg vekt på pris, kvalitet, leveringsvilkår, tekniske data og andre faktaopplysningar. Ein innkjøpar bruker gjerne Internett til å søkje informasjon om produkta, og ei strukturert heimeside med fyldig produktinformasjon kan vere det som skil éi bedrift frå konkurrentane.
  • Kjøpsprosessen er meir omfattande og involverer fleire avgjerdstakarar. Dette krev at det blir lagt meir vekt på relasjonsbygging, personlege kontaktar, forhandlingar, kontraktar og individuelle avtalar.
  • CMR-system, kundedatabasar og lagring av kundedata blir nytta aktivt for å skreddarsy og gjere marknadsføringa mest mogleg målretta.
Mennesker som står på rekke mens de jobber på pcer
Opne bilete i eit nytt vindauge

Tre roller

Ein seljar på bedriftsmarknaden har ifølgje Gorm Kunøe tre roller: Han eller ho er seljar, kundeoppfølgjar og informasjonsinnhentar.

Rolla som seljar

Seljaren må kunne oppnå kontakt med ulike personar, kjenne produktet, dei tekniske dataa til produktet og eigenskapane ved produktet, kunne presentere og demonstrere produktet og kjenne til og kunne gjennomføre ein salsprosess. Seljaren må meistre ulike verktøy for salsstøtte og analyse, og vere god til å byggje relasjonar.

Rolla som kundeoppfølgjar

Seljaren må kunne yte service og følgje opp ordren frå han kjem til seljaren og til varene er levert hos kunden. Heilt konkret vil det seie at seljaren sørgjer for at kunden får riktig vare til avtalt pris, kvalitet og mengd, og at vara blir levert til avtalt tid og stad.

Rolla som innsamlar

Seljar må kunne samle relevant informasjon om kunden, som kjøpshistorikk, kundemøte, telefonsamtalar, e-postar, avtalar og kontaktpersonar. Informasjon om marknaden, bransjen og konkurrentar er også viktig.

I tillegg bør ein god seljar på bedriftsmarknaden ha personlege eigenskapar som desse henta fra dagensperspektiv.no.

Sjå filmen om kjøpsåtferd på bedriftsmarknaden.

Relatert innhald

Kjøp i bedriftsmarknaden og i forbrukarmarknaden er ofte to heilt ulike prosessar. Ideelt sett skjer innkjøpa til ei bedrift på ein objektiv måte.

CC BY-SASkrive av Hanne-Lisbet Løite. Rettshavarar: NKI Forlaget og Amendor AS
Sist fagleg oppdatert 26.03.2018

Læringsressursar

Kjøpar- og seljarrolla