Hopp til innhald

Fagstoff

Åtferd etter kjøpet

Vi skal ta for oss trinn 5 – åtferd etter kjøpet – i kjøpsprosessen på forbrukarmarknaden og kome med nokre konkrete tips til korleis ein seljar kan følgje opp kunden etter kjøpet.
Ung kvinne med tomlene opp i en bil
Opne bilete i eit nytt vindauge

Etter at kunden er komen heim med produktet, eller har fått produktet i posten, er ho meir eller mindre nøgd med valet sitt. Oppgåva til ein marknadsførar er å forsikre kunden om at ho har gjort eit godt val og finne ut kor nøgd ho er med kjøpet. Når du har ringt kundeservice hos eit telefonselskap, er det vanleg at du får ein sms eller e-post der du blir beden om å vurdere kvaliteten på samtalen. Ved bruk av til dømes dyre produkt som bil, kjøkken, hus og så vidare får ein ofte ein e-post der ein blir gratulert med kjøpet og oppfordra til å ta kontakt dersom det er ting ein lurer på. Dette er ein medviten del av ein marknadsstrategi der formålet er å forsikre kunden om at ho har gjort eit riktig val og redusere usikkerheit knytt til dette.

Kundeorientert seljar

Ved eit seinare besøk i til dømes din faste klesbutikk – har du nokon gong opplevd å få spørsmål om kor nøgd du er med jakka du kjøpte førre gongen? Slikt gjer inntrykk og vitnar om ein svært dyktig og kundeorientert seljar.

Sjå her for eit eksempel: Du har gjort et godt valg!

Tastaturknapp med teksten: We love our customers
Opne bilete i eit nytt vindauge
CC BY-SASkrive av Hanne-Lisbet Løite og Mette Holan. Rettshavarar: NKI Forlaget og Amendor AS
Sist fagleg oppdatert 26.03.2018

Læringsressursar

Kjøpar- og seljarrolla