Hopp til innhald

Fagstoff

Oppsummering av samarbeidsformer

Her får du ei kort og skjematisk oversikt over ulike samarbeidsformer i service- og varehandelsnæringa.
Tautrekking.Foto.
Samarbeids-formerSkildringFordelUlempe
Frivillige kjeder– samarbeidsgrupper av detaljistar og grossistar der målet er å effektivisere distribusjonen– enkelt å få til, felles profilering mogleg, kompetanseoverføring, samarbeid om ulike oppgåver– usemje kan oppstå fordi det er ulike eigarar
Filialar– gruppe av detaljhandelsbedrifter som har same eigaren og er underlagd ei sentral leiing– felles eigar gir felles målsetning– krev oppkjøp
Franchising– lisenssystem der eigaren av eit produkt/system distribuerer dette gjennom sjølvstendige forhandlarar– får tilgang til eit «ferdig» system for distribusjon– kostar ein del, lite fridom når det gjeld løysingar
Merkealliansar– samarbeid mellom to merke om promosjon eller produkt/produkt-innhald– kan gi forbetringar både for produkt, image og kunnskap (avhengig av type allianse)– Dersom partnaren gjer noko som er uheldig for imagen, smittar også det over. Liten påverknad på val som partnar gjer
CC BY-SASkrive av Mette Holan. Rettshavarar: NKI Forlaget og Amendor AS
Sist fagleg oppdatert 12.04.2018

Læringsressursar

Samarbeidsformer