Hopp til innhald

Fagstoff

Problemerkjenning (behovsavklaring)

Det første trinnet i kjøpsprosessen handlar om at kunden opplever eit behov som han ønskjer å dekkje. Ein seljar må forsøkje å avklare og gjere behovet tydeleg, slik at han kan gi så gode råd som mogleg til kunden og lykkast med salet.
Bilde av en bilselger som selger bil til et ungt par der kvinnen sitter inne i bilen
Opne bilete i eit nytt vindauge

Trinn 1: Problemerkjenning (behovsavklaring)

For marknadsføraren er det viktig å vite kva behov produktet vårt skal dekkje hos kunden; med andre ord kva problem vi skal løyse for han.

Dersom kunden til dømes treng ein ny sykkel, ønskjer du som seljar å vite korleis kunden skal bruke sykkelen, slik at du kan tilrå rett sykkeltype.

Skal kunden trene for å delta i Birkebeinerrittet, eller skal han ha ein bysykkel? Skal han bruke sykkelen dagleg, eller berre av og til? Svara på desse spørsmåla gir seljaren høve til å dekkje behova til kunden på ein så god måte som råd.

CC BY-SASkrive av Mette Holan. Rettshavarar: NKI Forlaget og Amendor AS
Sist fagleg oppdatert 27.02.2018

Læringsressursar

Kjøpsåtferd