Oslo er den mest tettfolka byen vår. I 2010 hadde Oslo cirka 587 000 innbyggjarar. Statistisk sentralbyrå har laga ein prognose som seier at folketalet 30 år seinare – i 2040 – vil vere cirka 834 000 (middels vekst).
År | Folketal i Oslo | Merknad |
---|---|---|
2040 | 834 000 | Prognose frå SSB basert på middels vekst, sjå lenkje i marg |
2010 | - 587 000 | Registrert folkemengd i 2010, sjå lenkje i marg |
Differanse | = 247 000 | Prognose for vekst i folkemengda i Oslo frå 2010 til 2040 |
Tabell: Folketal i 2010 og prognose for 2040 for Oslo (Kjelde: SSB og Oslo kommune)
Gjennomsnittleg årleg vekst i folkesetnaden blir 8233 personar ut frå tabellen (247 000 : 30 = 8233).
La oss gå ut frå at folketalet i Oslo veks med 8233 personar per år dei neste 30 åra. La oss vidare gå ut frå at 40 % av dei nye er yrkesaktive og reiser til jobb i eigen bil samtidig i morgonrushet. Resultatet blir då at vegsystemet i Oslo om 30 år må ta unna ein tilleggstrafikk per rushtime på
247 000 x 40 % = 98 800
altså 98 800 fleire bilar.
Dette krev 83 nye køyrefelt i retning mot sentrum i morgonrushet og like mange den andre vegen i ettermiddagsrushet:
98 800 : 1200 = 82,33
altså 82,33 køyrefelt.
Viss kvart køyrefelt er 3 m breitt, vil behovet vere 83 nye, 6 m breie, tofeltsvegar. Samla blir dette ei vegbreidd på 500 m. I tillegg treng vi parkeringsareal til dei ekstra bilane. Vi veit i dag at det bur folk på nesten alle ledige areal i det sentrale Oslo-området. Det er ikkje plass til nye vegar og parkeringsplassar. Vi er nøydde til å finne andre løysingar.
Løysinga for dei mest tettfolka områda våre ligg i å satse på kollektive persontransportformer og kvalitetssikre desse. Mindre byar og tettstader har førebels ikkje dei same problema, men kan fort komme til å få det etter kvart som fleire buset seg i byane. Om ein veg i dag har ei trafikkbelasting på 1000 bilar i timen i morgonrushet, skal det berre 200 fleire bilar til før kapasitetsgrensa er nådd. Eit nytt bustadområde med plass til 500 personar kan vere nok til at kapasiteten sprekk.