Hopp til innhold

Fagstoff

Budsjettering - et teamarbeid

Ulike medarbeidere kan bidra med ulik kompetanse. Et team som samarbeider godt, kan derfor gjøre en bedre jobb enn en som arbeider alene. Budsjett er et teamarbeid, og i dette emnet skal vi følge en eksempelbedrift for å vise dette i praksis.
Kvinne som tar notater på pc.Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu


Vi kan se for oss en mellomstor handelsbedrift som selger og monterer sikkerhetsutstyr til bedrifter. Vi kaller bedriften «On the alert».

I denne bedriften er følgende personer involvert i arbeidet med
budsjettet:

Daglig leder – Per Leder
Salgssjef – Nina Salg
Leder for montørene – Ivar Montør
Innkjøpssjef – Birger Innkjøp
Regnskapssjef – Ulla Regnskap
It-assistent – Nils It-assistent

Vi skal se at disse til sammen har all den kompetansen som er nødvendig for å lage et budsjett – de utgjør et komplett team for budsjettarbeidet.

CC BY-SASkrevet av Oddvar Torgersen. Rettighetshavere: NKI Forlaget og Amendor AS
Sist faglig oppdatert 07.06.2018

Læringsressurser

Budsjettering