Oppgave

Klassens wiki

Publisert: 08.11.2012, Oppdatert: 04.03.2017
  • Innbygg
  • Enkel visning
  • Lytt til tekst
  • Skriv ut
Piktogram for wikioppgave.

Klassens fagwiki

Klassens wiki kan bli veldig nyttig, og det er viktig at det som står der, gir dere den informasjonen dere trenger. Markedsføring og ledelse 1 er et fag der det er viktig å reflektere og tenke, og da er det en forutsetning at du kan begrepene så godt at du kan bruke dem til å reflektere med! Selve øvelsen med å fylle inn bidrag i wikien hjelper deg til nettopp det å lære begrepene.

Etter hvert som du lærer terminologien i faget, trenger du ikke å slå opp for å finne betydningen av begrepene i faget. Så jobb med og les i wikien for å lære! Dersom dere ikke har opprettet en wiki ennå, kan dere gjøre det på Wikispaces.com.

 

Fyll wikien med P for pris

 

Læreren kan dele klassen inn i 5 grupper, og hver gruppe kan skrive om følgende punkter:

 

Gruppe 1

  • P for pris
  • Hva er «dyrt»?
  • Hva er «billig»?

Gruppe 2

  • Ulike navn på pris
  • Tilbud, etterspørsel og pris
  • Et viktig markedsføringsverktøy

Gruppe 3

  • Pris og fortjeneste henger sammen
  • Pris og målgruppe
  • Prisstrategier

Gruppe 4

  • Prissettingsmetoder
  • Konkurransebasert prissetting
  • Markedsbasert prissetting
  • Kostnadsbasert prissetting

Gruppe 5

  • Den endelige prisen
  • Rabattpolitikk
  • Pris og PLS