Fagstoff

Å jobbe som reklamemedarbeider

Publisert: 08.02.2012, Oppdatert: 04.03.2017
  • Innbygg
  • Enkel visning
  • Lytt til tekst
  • Skriv ut

 

Å jobbe som reklamemedarbeider handler ikke bare om å forstå og treffe en målgruppe med et nytt produkt. Det handler også om følge med på trender, komme opp med ideer, gode historier og presise budskap som får forbrukere til å drømme.

Næringsmiddelprodusenten Lerøy ga reklamebyrået Reaktor oppdraget med å utarbeide reklame for sitt nye laksepålegg. Det er reklamebyråets oppgave å få kundene til å forstå hvorfor de bør kjøpe nettopp dette produktet.

Når du jobber i et reklamebyrå, er det viktig å være kreativ. Det betyr at du må være åpen for å tenke på en helt ny måte. Men du må også ha tekniske ferdigheter som gjør deg i stand til å omsette ideene til et godt reklameprodukt.

I denne filmen møter du medarbeidere med ulike roller i reklamebransjen:

  • byråleder
  • tekstforfattere
  • grafiske designere
  • filmprodusenter
Relatert innhold

Yrkesrelevant stoff for