Oppgave: Arbeidsoppdrag

Business or pleasure?

Publisert: 02.03.2011, Oppdatert: 04.03.2017
  • Innbygg
  • Enkel visning
  • Lytt til tekst
  • Skriv ut
Norwegian-fly lander

I flybransjen er det stor forskjell på kundenes forventninger til og opplevelse av service. Hovedskillet går mellom de selskapene som retter seg mot private reiser, og de selskapene som satser på de forretningsreisende.

En rekke flyselskaper har ruter som går til og fra Norge. De tre største er SAS, Norwegian og Ryanair.

  1. Hva tror du er de viktigste årsakene til at privatreisende og forretningsreisende har ulike forventninger til service?
  2. Gå inn på hjemmesidene til de tre flyselskapene SAS, Norwegian og Ryanair. Vis hvordan hjemmesidene vektlegger og bygger opp ulike forventninger til service.
  3. Finn redaksjonell omtale fra nettaviser, forbrukertester eller reiseblogger for de tre selskapene. Hvordan vil du si at kundenes opplevelser er, sammenlignet med de forventningene flyselskapene ønsker å skape gjennom markedsføringen sin?
Relatert innhold

Generelt