Fagstoff

Salgsfremmende tiltak

Publisert: 14.09.2011, Oppdatert: 04.03.2017
  • Innbygg
  • Enkel visning
  • Lytt til tekst
  • Skriv ut
Mann foran butikkvindu med salgsplakat

Vareprøver, utstillinger og sjokkselgere er eksempler på salgsfremmende tiltak. Salgsfremmende tiltak kan også være varedemonstrasjoner, konkurranser der du kan vinne noe, vareeksponering og rabatter og prisavslag. Sesongsalg er et typisk eksempel på et salgsfremmende tiltak.

Bilde som illustrerer at Coca-Cola er en kreativ organisasjon med mange gode salgsfremmende tiltak.Coca-Cola er en kreativ organisasjon som har mange gode salgsfremmende tiltak. Fikk du lyst på en Cola nå?

Kundens behov skal vekkes

At et tiltak er salgsfremmende, betyr helt enkelt at det stimulerer til at salget skal skje. Av og til må det en slags aktivitet til for at kundenes behov skal vekkes. Som kunder skal vi bli minnet på at noe finnes, slik at vi får lyst på det og det skal skje en byttehandel.

På bildet under ser vi to jenter markedsføre Coca-Cola under en filmpremiere i Fredrikstad 23. juli 2010.

Bilde av to jenter som markedsfører Coca-Cola.