Oppgave

Oppgave: skriftlig vurdering av produkt

Publisert: 20.04.2015, Oppdatert: 05.03.2017
  • Innbygg
  • Enkel visning
  • Lytt til tekst
  • Skriv ut

Designer Leila HafziVurdering av et produkt.

Under er det laget et forslag til oppsett der man vurderer en oppgave og / eller et produkt. Målet er at eleven skal reflektere rundt de valgene som er gjort underveis i prosessen, og eleven skal levere en skriftlig vurdering som er presentert på en enkel og strukturert måte.

Arbeidsform: Individuell

Tid: 3 skoletimer

Teori: Vurdering  

Oppgåve; skriftleg vurdering

Nedenfor er det 4 punkter som skal være med i den skriftlige delen. Man må selv vurdere om noe ikke passer inn i oppgaven.

  1. Forside

    • Navn på oppgaven 
    • Fag 
    • Bilde av ferdig produkt 
    • Navnet ditt, skole, linje, dato / årstall
  2. Innledning

    • Her skal du skrive kort om hvilken oppgave du har arbeidet med og hva denne har gått ut på, hvilken periode du har jobbet med oppgaven i og eventuelt hvilke kompetansemål som man vurderer oppgaven opp mot
  3. Hoveddel

    • Forklar hva du har gjort i oppgaven. 
    • Reflekter over eget (eller andres) arbeid. Ta for deg farge, form, komposisjon, materiale, teknikker, verktøy og maskiner som er brukt opp mot oppgaven. 
    • Sett gjerne inn bildedokumentasjon av prosessen i det skriftlige, dersom dette er relevant.
  4. Avslutning

    • Finn frem til egne utviklingsbehov 
    • Hva har du lært som du kan bruke i andre sammenhenger? 
    • Hva kunne vært gjort annerledes?

Vurdering

Kompetansemål

  • Reflektere over og vurdere egne og andres arbeider som grunnlag for å tolke trender og finne fram til egne utviklingsbehov (vurderingskriterier).

 Innlevering og vurdering av:

  • Skriftlig del med alt innhold i oppgaven over
Relatert innhold

Oppgave