Fagstoff

Vær Varsom-plakaten

Publisert: 03.09.2014, Oppdatert: 05.03.2017
  • Innbygg
  • Enkel visning
  • Lytt til tekst
  • Skriv ut

Alle som jobber med journalistikk, skal følge de etiske reglene i Vær Varsom-plakaten.

logo for hvor har du det fra   

Undervisningsopplegget er laget i samarbeid med Kampanjen for journalistikken – «Hvor har du det fra?».

 

Denne kampanjen har som mål å bidra til at unge blir gode og kritiske mediebrukere – gjennom kunnskap om kildekritikk, journalistisk metode og medieetikk.

 

Bak prosjektet står Norsk Journalistlag, Norsk Redaktørforening, Norsk Presseforbund, Landslaget for lokalaviser, Mediebedriftenes Landsforening og Fagpressen, samt NRK og TV 2.

Denne videoen er laget av TV 2 for Kampanjen for journalistikken. 

Sjekk om du fikk med deg det som ble fortalt i videoen, før du går videre.

Relatert innhold

Aktuelt stoff for

Generelt