Oppgave: Arbeidsoppdrag

Oppgaver i distribusjon

Publisert: 27.11.2013, Oppdatert: 05.03.2017
  • Innbygg
  • Enkel visning
  • Lytt til tekst
  • Skriv ut
Distribusjonsbeslutninger

I denne oppgaven skal du jobbe med Internett som distribusjonskanal, med sammenhengen mellom distribusjon og image og med kjente merkevarers valg av distribusjonsledd.

Oppgave 1:

Finn fram til én bedrift som bruker Internett som viktigste distribusjonskanal. Hva tror du ligger bak valget deres?

Oppgave 2:

Gå inn på nettsidene til

Moods of Norway 

Stormberg 

Ikea 

Peppes Pizza 

Vichy 

Komplett 

(Læreren deres kan sikkert finne flere eller andre og mer relevante eksempler for nettopp deres klasse hvis det er nødvendig.)

  1. Finn ut hvilke distribusjonsledd disse benytter for å få solgt og levert varene til kundene (butikk, postordre, nett, brandstore, gjennom forhandlere, direkte salg og så videre ...).
  2. Hva har valg av distribusjon å si for hvordan virksomheten blir oppfattet i markedet (image)?