Fagstoff

Programfaget drift

Publisert: 07.10.2013, Oppdatert: 05.03.2017
  • Innbygg
  • Enkel visning
  • Lytt til tekst
  • Skriv ut
Resepsjon

På et hotell er det mange rutiner som skal følges opp. Resepsjonen er sentral i dette arbeidet – i alt fra sikkerhetsrutiner til å sørge for at rommene blir gjort klare for nye gjester.

Blant de daglige gjøremålene i resepsjonen hører også sikkerhetsrutiner.Blant de daglige gjøremålene i resepsjonen hører også sikkerhetsrutiner. 

En viktig del av resepsjonistens arbeid er planlegging og oppfølging av oppgavene til husøkonomavdelingen (renhold, klargjøring En viktig del av resepsjonistens arbeid er å planlegge og følge opp oppgavene til husøkonomavdelingen (reinhold, klargjøring av værelser og så videre).

Rutiner i resepsjonen

Programfaget drift i vg3 omfatter ulike daglige rutiner og gjøremål i en resepsjon. Her inngår driftssystemer i virksomheten, sikkerhetsrutiner, internkontrollrutiner og bruk av digitale verktøy. Faget omfatter også innhenting av og analyse av nøkkeltall i virksomheten.

Kompetansemål vg3 resepsjonsfag – oversikt

Her kan du se oversikten over alle kompetansemålene under faget drift på vg3 resepsjonsfag:

  • planleggje og utføre daglege driftsoppgåver i resepsjonen i samsvar med rutinane i verksemda og gjeldande regelverk for helse, miljø og tryggleik og ut frå omsyn til miljøet
  • planleggje, klargjere, gjennomføre og evaluere dei oppgåvene verksemda har ved arrangement
  • planleggje og utføre daglege arbeidsoppgåver og rutinar i husøkonomavdelinga
  • servere mat og drikke etter gjeldande regelverk
  • gjere greie for organisering av verksemda og sin eigen arbeidsplass og si eiga rolle i verksemda
  • hente inn, rekne ut og analysere nøkkeltala i overnattingsavdelinga
  • vurdere korleis ulike faktorar påverkar lønnsemda i verksemda
  • drøfte samanhengar mellom internt arbeidsmiljø, produktivitet og kvalitet på reiselivsproduktet
  • bruke reservasjons- og kundeoppfølgingssystem i verksemda til å gjere, endre, optimalisere og avbestille reservasjonar
  • bruke kasse og betalingsterminalar, handtere kontantbehaldning, utføre oppgjersrutinar og gjere enkle valutaoverslag og kalkulasjonar
  • bruke systema og rutinane i verksemda til å formidle informasjon mellom avdelingane
  • rapportere statistikk etter gjeldande regelverk
  • gjere greie for og arbeide i tråd med tryggingsrutinane i verksemda
  • arbeide i samsvar med etiske verdiar, rutinar og gjeldande regelverk knytte til overnattingsverksemda
  • vurdere korleis arbeidsplassen kan tilpassast ergonomisk, og utføre arbeidet på ein ergonomisk riktig måte
  • arbeide etter regelverk og avtalar som regulerer arbeidsforhold i resepsjonsfaget, og gjere greie for dei pliktene og rettane som lærlingen, arbeidsgivaren og arbeidstakaren har